Topsound, o adevărată firmă de concerte | Dragusanul.ro

Topsound, o adevărată firmă de concerte

*

După șoapra, deservită (în sensul de deservicii) de niște bucureșteni tatuați, ale căror măscări vizuale costau 160 milioane vechi, în acest an am beneficiat, la Bucovina Acoustic Park, de serviciile profesioniste și cu zeci de milioane mai ieftine ale unei firme din Oradea, Topsound, câștigătoarea licitației organizate, cu foarte mare întârziere și cu mofturi, de către numerosul serviciu de achiziții publice bătute-n cap al Centrului Cultural „Bucovina”.

Un pictural scenic de mare acuratețe, sunet impecabil, reflectat ca atare și în filmele concertelor făcute de colegul meu Lucian Călușeriu, comunicări rapide prin căști, poziționare corectă față de scenă, aparatură modernă, atitudine frățească în slujba festivalului – cam asta a însemnat Topsound la Vatra Dornei.

Profesionismul responsabil și implicat a determinat admirația muzicienilor și a publicului față de Topsound, publicul ovaționând fiecare mulțumită adusă de artiști. Anual am putea diminua costurile scenă/sunet/lumini, dacă cuconetul licitator n-ar pierde timpul cu negândirea (proiectul inițial Bucovina Rock Castle a fost aprobat în 1 martie 2018, ca să se poată începe vânzarea de abonamente pe cale electronică, dar cuconetul ăsta abia după 1 iulie a pus demersul în mișcare, cele 4 luni pierdute fiind justificări pentru tăiatul frunzelor la câini, conform principului „noi ne facem că muncim, nu gândim”).

Actele de cultură rămân, încă, la cheremul unor șmecheri, care-și plătesc amortismentele rapid, în dauna culturii, deși se pretind mari partizani ai ei, din pricina prostiei cuconetului infiltrat politic în sistemul culturii, și care, ca să evite publicitatea indirectă făcută unor firme, au nevoie de luni și luni, ca să înțeleagă, în cele din urmă, că rider, led și nu mai știu ce alte denumiri tehnice nu sunt firme, ci condiționări ale actului artistic.

Mulțumim, domnilor domni de la Topsound din Oradea, care mi-ați dat mie, în primul rând, o lecție despre supraviețuirea brățării de aur a meseriei, atunci când ții la demnitatea profesională, și nu la halirea de cât mai multe parale.


Comments are closed