Şutirea Festivalului Bucovina Rock Castle | Dragusanul.ro

Şutirea Festivalului Bucovina Rock Castle

buzincu www jupanu ro

*

Din 1997, când prefectul PD de Suceava, domnul Vasile Ilie, obligat de refuzul Sofiei Vicoveanca şi, apoi, al lui Adrian Dinu Rachieru, l-a numit director al Direcţiei judeţene pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu pe „ciobanul” din Voitinel Aurel Buzincu, pupincurismul a căpătat un nou sinonim, la Suceava, buzincurismul. Cu o probă de buzincurism clasic (vai de fundul preşedintelui Gheorghe Flutur) îşi începe Buzincu pledoaria împotriva Festivalului „Bucovina Rock Castle”, cerând capul lui Esop, ca în cunoscuta povestire populară balcanică:

*

Buzincu p 1

*

Aţi citit? „Asociindu-ne acţiunii Dvs. de schimbare a lucrurilor în bine, vă solicităm bunăvoinţa de a lua la cunoştinţă de conţinutul paginilor care urmează” – majoritatea cu poze de pe site-ul meu, deci le poate citi chiar şi Buzincu, care e deştept de diplomat, deşi nu pricepe nimic.

*

După lins cu buze moi, pe la potem după-loy, în care Preşedintele Flutur are „forţa activă a unei importante componente pedagogică„, „într-o pedagogie publică asumată„, Buzincu atenţionează asupra culorilor ucrainene ale stemei Consiliului Judeţean Suceava (sunt ani de zile, de când am atenţionat că stema este una neaoş galiţiană, dar n-am avut erudiţia buzincurismului şi mi-am răcit gura în pustiu), apoi trece la asaltul asupra Festivalului „Bucovina Rock Castle”, începând cu Tricolorul supravieţuitorilor de la „Colectiv”, inscripţionat cu „Găseşte-mă!” al lui Claudiu Petre, steag pe care trupa „Gray Matters” l-a adus la Suceava, pentru că o reprezintă şi pentru că regretatul Claudiu Petre este prevestitorul stigmatului comis de „bandiţii sub Tricolor” – precizez pentru analfabetul conf. univ. Buzincu că tocmai am citat din Zaharia Stancu (dacă am de-a face cu „Cefe de taur”!).

*

Buzincu p 2

*

Precum v-am spus, nu pricepe nimic, aşa că ataşează şi nişte poze care să ateste „sacrilegiul” minţişoarelor lui îmbâcsite de smoală (dacă nu merge cu satanismul, hai cu patriotismul!), şi anume:

*

Gray Matters 8 tricolor

Culise cu Tipa Aise Andi si Mihnea

Gray Matters 7 tricolor

*

Nu aţi uitat: „DRAPELUL DE STAT AL ROMÂNIEI se poate modifica în orice fel. E nevoie doar de un concert de rock şi de o responsabilitate de felul celei a organizatorului acesteia„.  Şi continuă, la fel de îmbâcsit la minte, dând întâi în mine, care, din nefericire, nu am nici o îndreptăţire la acel sacru simbol al tragediei româneşti, şi terminând cu „tinerii care stau înghesuiţi pe un gard, cu ţigara şi paharul de bere în mână, sub drapel„, enervat ipochimenul pseudo-universitar de faptul că m-am revoltat împotriva ţinerii altor zeci de copii, timp de un ceas şi jumătate, pe platoul torid al Cetăţii, după obişnuinţa de a avea la cherem elevii, specifică învăţământului românesc:

*

Buzincu p 7

*

Urmează, incriminatoare, următoarele fotografii (copia denunţului lui Buzincu, pe care o am, e în alb-negru):

*

Alegoria Bucovina Rock Castle

Public 10 cu Laura

Public 1

Public 7

*

Următoarea pagină este cea cu admiraţia mea pentru gestul lui Bin Laden de a-şi cumpăra bilet şi, implicit, brăţară de acces, în comparaţie cu sucevenii cu pretenţii, care ori preferau pleaşca vizionării gratuite a concertelor de pe platou, ori intrau prin cunoştinţe mai sus sau mai puţin sus puse. Şi iar dă în mine: „Iată ce şi pe cine aplaudă (în numele Centrului Cultural „Bucovina”?) organizatorul responsabil„:

*

Bin Laden

*

Şi de n-aş face-o, buzincuristule, chiar şi în numele Consiliului Judeţean Suceava, din moment ce bietul om, iubitor de muzică şi nu parazit cultural ca tine, chiar a preţuit investiţia din bani publici, cumpărându-şi bilet, din respect faţă de festival?

*

Imediat, adică în pagina 8, Buzincu formulează un „punct de vedere”, căci, vorba regretatului Aurelian Ciornei, „în democraţie, cultu-i liber; din păcate, şi incultul”, prin care îl ia pe Gheorghe Flutur la răspicat: „Trebuie definitiv lămurite nişte lucruri: ori avem de a face cu acţiuni culturale finanţate din bani publici şi pe care le organizează salariaţi ai unor instituţii publice – caz în care se manifestă peste tot cuvenitul respect faţă de situaţie, ori avem proiecte private şi răspundere (inclusiv libertăţi de comportament), în consecinţă„.

*

Apoi se ia Buzincu când de blogul meu, când de panourile cu care am încercat să contracarez firea pleşcară a sucevenilor, dar fără succes (le-am îngrădit libertatea la pleaşcă), şi pe care le acoperisem cu imagini din colecţia „Illustriertre Bukowina”, în care sunt şi tipologii arhitecturale şi umane preluate şi din monografia Galiţiei imperiale, şi din cele trei monografii ale Ungariei, tipologii pe care le preluasem în baza informaţiilor călătorilor străini, care mărturiseau că portul slovacilor, al rutenilor şi al românilor este identic, primele două fiind mai frumoase, datorită ornamentaţiilor. Şi cum din Ardeal şi din Galiţia au venit numeroşi emigranţi, care şi-au pus amprenta pe stilul „poporal” bucovinean, am considerat că e bine să ştie şi savanţii buzincurişti, inclusiv Buzincu, cum că altfel arătau costumele ucrainenilor, de pildă, şi nu ca balşoi-teatristele costumaţii cu şalvari ai trupelor pseudo-ucrainene din judeţul Suceava.  În ce priveşte iconografia bucovineană, oricine poate citi, pe acest site, „pictori şi sculptori bucovineni” şi se va convinge că am adus în vremurile noastre lucruri de mult uitate. Dar asta este altă problemă, folosită şi de Buzincu ca umplutură. Problema lui, problema unui individ care nu a lăsat urme ale trecerii lui pe pământ (am distribuit două articole vechi ale lui Sandrinio Neagu, din care suficienţa lui Buzincu radiază exemplar), sunt eu, care apăr, an de an, cu încrâncenare dreptul generaţiilor ce vin la propria lor cultură, şi nu la „pedagogia” de cioban din Voitinel al lui Aurel Buzincu – chestia cu ciobanul, din pagina care urmează am luat-o:

*

Buzincu p 11

*

Acesta este, în linii mari, noul denunţ PDL împotriva Festivalului „Bucovina Rock Castle”. Am deranjat popimea legionară, dar am deranjat şi plutocraţia judeţeană, refuzând să accept cenzura asupra deciziilor unui juriu format din muzicieni rock de primă mână.

*

„Bucovina Rock Castle” a crescut, de la an, la an, iar în 2016 a însemnat un adevărat triumf. Ceea ce probează că noi, organizatorii, ne-am făcut pe deplin datoria. Şi-atunci, care-i problema buzincuristului Buzincu? Festivalul, care ar trebui „încredinţat” unor particulari sau măcar condus de altcineva. Nu aveţi decât, luaţi-l, trepăduşilor!

*

În vremea asta, pentru că nu vrem distrugerea Festivalului „Bucovina Rock Castle”, ci doar apărarea demnităţii lui, se lucrează la concepţia ediţiei de anul viitor, cu două scene de concerte. Aşa procedăm în fiecare an, pentru că, dacă nu am avea ediţia următoare pregătită până în 1 septembrie curent, costurile festivalului s-ar dubla. De la Cluj-Napoca şi de la Bucureşti deja se tatonează trupele pe care nu eu, ci muzicieni care v-au mulţumit sufletele până acum, le-au ales. Nu ne va lua nimic prin surprindere, nici datoria de a face şi ediţia următoare, nici îndepărtarea noastră de la conducerea festivalului pe care noi l-am întemeiat. Cu bani publici, dar şi ai familiilor celor vreo cinsprezece mii de tineri care au nevoie de festival. Din păcate, tot din bani publici se plăteşte lefoiul buzincuristului denunţător, deşi nu a făcut şi nu face nimic. Un trântor al spiritualităţii şi atât.


Comments are closed